Montfoort Trouwstad hoe verder!?
De Stichting Montfoort Trouwstad heeft het afgelopen jaar gevraagd aan de city marketeers Michiel van der Schaaf en Marco van Hoek om mee te denken over de verdere uitbouw van Montfoort Trouwstad. Dit heeft geresulteerd in de samenstelling van een Taskforce die inmiddels verschillende bijeenkomsten heeft gehad. Naast de leden van de Taskforce zijn aantal mensen benaderd om mee te denken over het concept.
Dit heeft geresulteerd in een Strategie en Actieplan dat in het voorjaar van 2020 aan belangstellenden en deelnemers gepresenteerd gaat worden.
Hoofddoel van het op zetten van de Stichting Montfoort Trouwstad is Montfoort te profileren als aantrekkelijke stad en daarmee de economische ontwikkeling stimuleren en behoud/versterking van de (centrum) voorzieningen. In de strategie en het actieplan wordt dieper ingegaan, hoe dit op de korte en lange termijn te verwezenlijken is. In het afgelopen jaar zijn er aantal zaken gedaan om de Stichting meer bekendheid te geven: het kinderhuwelijk tijdens de jaarmarkt, ophangen van vlaggen met het logo van Montfoort en in samenwerking met de SOM en organisatie Open Monumentendag is het Thema trouwen gekozen. Hier werd door veel winkeliers aan meegedaan middels versiering van de etalage met aan trouwen gerelateerde zaken.